PL   EN   DE
Home -
Sygnalista
Procedura zgłaszania nieprawidłowości - Sygnalista

Działając w oparciu o Dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii i implementacją tej dyrektywy do krajowego porządku prawnego, firma Henmar Cabins Sp. z o.o. Sp. k. opracowała oraz wprowadziła  Procedurę zgłaszania naruszeń prawa, podejmowania działań następczych oraz ochrony Sygnalistów w Henmar Cabins Sp. z o.o. Sp. k.

 

Osoba dokonująca zgłoszenia zobowiązana jest do zapoznania się z :

1. Procedura zgłoszenia naruszeń prawa, podejmowania działań następczych oraz ochrony Sygnalistów. 

2. Wzór formularza zgłoszeniowego w formacie PDF oraz DOC.

(Pliki do pobrania na dole strony)


 Celem procedury jest:

  • Utworzenie systemu informowania o nieprawidłowościach w Spółce poprzez stworzenie bezpiecznych kanałów zgłoszeniowych oraz kompleksowej regulacji problematyki ujawniania przypadków nieprawidłowości w zakresie interesu publicznego oraz ochrony osób dokonujących zgłoszeń, ochrona Spółki poprzez wczesne wykrycie i usunięcie przypadków nieprawidłowości,
  • Zgłoszenie naruszenia prawa odbywa się na podstawie informacji uzyskanych w kontekście związanym ze stosunkiem pracy lub innym stosunkiem prawnym stanowiącym podstawę świadczenia pracy, w ramach których uzyskano informację o naruszeniu,
  • Tylko zgłoszenia dokonywane w dobrej wierze (tj. odnoszące się do zdarzeń, które w rzeczywistości zaistniały i mogą stanowić potencjalne naruszenie) są rozpatrywane z uwzględnieniem zasad poufności i gwarantują ochronę przed potencjalnymi działaniami odwetowymi,
  • Niniejsza procedura służy wyłącznie do  zgłaszania nieprawidłowości. Pozostałe kwestie dotyczące bieżących problemów związanych z wykonywaną pracą należy rozwiązywać w oparciu o istniejące relacje służbowe bądź inne – ustanowione na podstawie odrębnych regulacji wewnętrznych,
  • Osoby dokonujące zgłoszenia w złej wierze lub dokonujący zgłoszenia niepoważnego lub zgłoszenia stanowiącego w istocie nadużycie nie podlegają ochronie przewidzianej w procedurze. Takiej ochronie nie podlegają również osoby którzy przy dokonywaniu zgłoszeń podają celowo i świadomie błędne lub wprowadzające w błąd informacje.

 

Zgłoszenia nieprawidłowości mogą być przekazywane poprzez dedykowane poufne kanały zgłoszeń funkcjonujące w Spółce :

 1.Dedykowanej skrzynki mailowej: koordynator@henmar.pl

2. Pisemnie za pośrednictwem poczty tradycyjnej na adres:

Henmar Cabins Sp. z o.o. Sp. k., ul. Przemysłowa 5, 63-720 Koźmin Wielkopolski z adnotacją na kopercie „Zgłoszenie naruszenia. Do rąk własnych Koordynatora ds. zgodności”

3. Osobiście poprzez spotkanie z Koordynatorem ds. zgodności, którego termin ustalany jest telefonicznie pod numerem telefonu 538 519 421,

4. Poprzez umieszczenie pisemnego Zgłoszenia w skrzynce znajdującej się w siedzibie Spółki przy ul. Przemysłowej nr 5 w Koźminie Wielkopolskim, w budynku B2 przed czytnikiem do elektronicznego potwierdzania wejść/wyjść pracowników na teren zakładu pracy (miejsce wywieszenia skrzynki nie jest objęte monitoringiem).

 

Osobą upoważnioną do obsługi naruszeń prawa jest „Koordynator ds. zgodności”

 W przypadku gdy zgłoszenie jest:

  • w oczywisty sposób bezzasadne;
  • nie stanowi Naruszenia;
  • przekazane jest w sposób uniemożliwiający prowadzenie postępowania z uwagi na zakres przekazanych w nim informacji, a ich uzupełnienie jest niemożliwe;
  • okoliczności sprawy bezsprzecznie wskazują na działanie Sygnalisty w złej wierze;
  • nie podlega pod zakres przedmiotowy lub podmiotowy procedury;

postępowanie wyjaśniające nie rozpoczyna się.

  

Warto wiedzieć – Przeczytaj zanim wyślesz zgłoszenie

 Dokonując niniejszego zgłoszenia powinieneś:

1. działać w dobrej wierze,

2. posiadać uzasadnione przekonanie, że zawarte w ujawnionej informacji zarzuty są prawdziwe,

3. nie dokonywać ujawnienia w celu osiągnięcia korzyści,

4. ujawnić informacje, które są zgodne ze stanem Twojej wiedzy i ujawniać wszystkie znane Ci fakty i okoliczności dotyczące przedmiotu zgłoszenia,

5. zapoznać się z obowiązującą Procedurą zgłaszania naruszeń prawa, podejmowania działań następczych oraz ochrony Sygnalistów w Henmar Cabins Sp. z o.o. Sp. k. ul. Przemysłowa 5, 63-720 Koźmin Wielkopolski.

6. Zgłoszenie przewidziane niniejszą Procedurą powinno dotyczyć wyłącznie Naruszenia prawa w rozumieniu Procedury

Zgłoszenie może być dokonane wyłącznie w dobrej wierze. Zakazuje się świadomego składania fałszywych Zgłoszeń. Osoba dokonująca zgłoszenia nieprawdziwych informacji podlega sankcji karnej określonej w ustawie Kodeks Karny.


COPYRIGHT © HENmar 2014. Wszelkie prawa zastrzeżone
Projekt i realizacja TROL INTERMEDIA
close
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.